Підшипники кулькові радіально-упорні
Співвідношення величин осьової і радіальної вантажопідйомності залежить від кута контакту радіально-упорного підшипника, який зазвичай становить від 15 до 45°. Кут контакту утворюється між лінією, що з'єднує між собою точки контакту кульки, і поперечною віссю радіально-упорного підшипника, що лежить в тій же площині. Рівнодійна сил, прикладених до підшипника, повинна приблизно збігатися з віссю контакту. Якщо осьова вантажопідйомність значно більше радіальної, такий підшипник іноді називають упорно-радіальних.
Однієї з різновидів радіально-упорних шарикопідшипників є підшипники з чотирьохточковим контактом. Доріжки кочення в них мають профіль типу «готична арка» (стрілчаста арка), що нагадує опуклу латинську V, таким чином, кулька стикається з кожним із кілець у двох точках. Для зручності складання і установки роз'ємне внутрішнє кільце збирається з двох окремих кілець. Кулькові підшипники з чотирьохточковим контактом можуть витримувати осьові навантаження в обох напрямках, будучи однорядними, що забезпечує компактність. Однак необхідно враховувати, що їх радіальна вантажопідйомність нижче осьової.
Завдяки своїй універсальності радіально-упорні підшипники, широко використовуються в техніці і промисловості. Серед типових прикладів застосування радіально-упорних підшипників можна назвати шпинделі верстатів, опори гвинтових передач, електродвигуни, редуктори, насоси, компресори, бурові установки і багато що інше промислове обладнання.